HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI IGAZGATÓSÁG

Ügyintézés

Hulladékgazdálkodási igazgatóság ügyeinek intézése:

Cégünk, a SZOVA Nonprofit Zrt. (székhelye: 9700 Szombathely, Boglárka u. 2.) az alábbi településeken végez közszolgáltatási tevékenységet:

  •  Szombathely
  •  Táplánszentkereszt
  •  Vasszécseny
Ürítési díjak Szombathelyen
Ürítési díjak vidéken

Kommunális szállítási napok Szombathelyen (klikk)
Kommunális szállítási napok vidéken (Táplánszentkereszt és Vasszécseny): hetente egy alkalommal, szerdán
A szelektív zsákos gyűjtés 2025-ös időpontjaiért és helyszíneiért kattintson ide. Kérjük, hogy a szelektív zsákokat összekötve helyezzék ki a gyűjtési napokon!


A kommunális hulladékgyűjtő edényeket a zöldhulladék gyűjtő edényeket, illetve zsákokat és a szelektív sárga zsákokat reggel 6 óráig kell az ingatlanok elé, jól látható helyre, szilárd útburkolattal ellátott közterületre kihelyezni.

Ügyfélszolgálati ügyintézéshez szükséges dokumentumok.

Szerződéskötés

Új közszolgáltatási szerződés megkötésére az alábbiak szerint van lehetőség:

Új, nyilvántartásunkban nem szereplő ingatlanra beérkező hulladékszállítási igény esetében hulladékszállítási szerződés megkötéséhez szükséges valamennyi adat beérkezése után indulhat csak a szerződés előkészítése, valamint a szállítási igény járat számára történő továbbítása. Amennyiben valamennyi adat hiánytalanul beérkezik adott hét szerdáig, akkor a szállítás a beérkezést követő héten kezdődhet meg. Amennyiben az adatok csütörtökön vagy pénteken érkeznek be, úgy a szállítás csak a beérkezést követő 2. héttől kezdődhet meg.

Kérjük a bejelentés megküldésekor az ürítési gyakoriságot szíveskedjenek feltüntetni. A heti egyszeri hulladékszállítás igénybevétele kötelező!

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy az úgynevezett „Oladi Plató” területén lévő utcák (Babér, Bors köz, Citrom, Csombor, Dr. Frank Kálmán, Dr. Pálos Károly, Gyömbér, Izsóp, Kapor, Kömény, Lendvai Ernő, Makkfa, Málna, Menta, Retek, Sáfrány, Szamóca, Tárkony, Torma, Zsálya) közül néhány utcában, ahol az utak műszaki állapota nem megfelelő, gépjárműveinkkel a házhoz menő hulladékszállítást nem tudjuk biztosítani.  Az ezen utcákban lakó ügyfelek számára gyűjtőpontokat, azokban az utcákban, ahol a biztosítani tudjuk a háznál történő ürítést, járatútvonalat jelöltünk ki. A járatok és gyűjtőpontok térképe itt megtekinthető. A gépjárművekkel nem megközelíthető utcákból a szállítási napokon a hulladékgyűjtő edények gyűjtőpontokra történő mozgatását a lakóknak kell megoldani A szolgáltatásnyújtás bővítésére vonatkozóan a helyszíni feltételeket időszakonként felülvizsgáljuk.

Új szerződés megkötését az alábbi dokumentumok kitöltésével is kezdeményezheti, elektronikus úton:

Letölthető nyomtatványok:
Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételének bejelentése - természetes személy részére
Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételének bejelentése - intézmények, gazdálkodó szervezetek részére
Kiskertes megrendelő
Társasházi megrendelő

Szerződés módosítás, illetve megszüntetés

Meglévő közszolgáltatási szerződésének módosítására, az alábbiak szerint van lehetőség:

Hulladékszállítást érintő (pl. edényméret, gyakoriság, szüneteltetés) szerződés módosítás esetén csak a módosítás beérkezését következő hónap 1. napjától, míg szerződés megszüntetésre csak a beérkezés hónapjának utolsó napjától van lehetőség. A változtatási kérelmet csak akkor tudjuk elfogadni, ha az az adott hónap 25. napjáig beérkezik. A 25-e után beérkező igényeket már csak a beérkezést követő 2. hónap első napjától tudjuk elfogadni.

A szerződést a Megrendelő a teljesítési cím alatti ingatlan végleges és teljeskörű megüresedése, vagy lebontása, a tulajdonos (használó) személyében történt változás, mint felmondási ok alapján mondhatja fel.

Szerződés módosítását, illetve megszüntetést az alábbi dokumentum kitöltésével is kezdeményezheti, elektronikus úton:

Letölthető nyomtatványok:
Lemondás lakóház megüresedése esetén
Szerződés lemondás - intézmény esetén
Szerződés lemondás - cég esetén
Meghatalmazás

Hulladékszállítást nem érintő adatokban történő módosításra hóközben is van lehetőség.

Szüneteltetés
 
A hulladékszállítás egyhuzamban legfeljebb fél év időtartamra szüneteltethető azon az ingatlanon, amelynek használója azon legalább 60 napig nem tartózkodik, és emiatt ott hulladék nem keletkezik.
Az Ügyfél a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj fizetésének, szüneteltetésére jogosult, ha:
− az ingatlant 60 napot meghaladó időszakban nem lakja,
− az ingatlant egyéb módon (bérbeadás, szívességi lakáshasználat, bárminemű
egyéb hasznosításra) nem használja,
− az ingatlanon hulladék nem keletkezik, illetve
− díjhátraléka nincs.
 
A Szolgáltatás szüneteltetésére vonatkozó igényét az erre rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével köteles bejelenteni az Ügyfélszolgálat elérhetőségein keresztül személyesen vagy írásban. A megjelölt formanyomtatványon az Ügyfél köteles a szüneteltetés tényét nyilatkozattal alátámasztani, igazolni. A formanyomtatványt a szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően szükséges beadni, megjelölve a kívánt szünetelés időtartamát, amely fél évnél hosszabb nem lehet.
Szüneteltetést csak teljes hónapra lehet kérni, legkorábban a tárgyhónapot követő hónap első napjától.
A szüneteltetés meghosszabbítására vonatkozó igény legkésőbb 30 nappal a szüneteltetés leteltét megelőzően – a szüneteltetésre vonatkozó igény bejelentésének szabályai szerint – újra kezdeményezhető.
Kezdeményezés hiányában a szolgáltatás, a szüneteltetés előtti feltételekkel, újraindul.
 
Letölthető nyomtatványok:
Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szüneteltetésének bejelentés

Eseti megrendelés

Ezúton tájékoztatjuk, hogy szerződéses partnereink részére - a kommunális többlethulladék keletkezése miatt - a hulladéktároló edény soron kívüli ürítésének megrendelése kizárólag írásban történik.

A 770 literes edénynél kisebb űrtartalmú hulladéktároló tartályok ürítését csak járatnapokon végezzük. A 770 és 1100 literes edények ürítését járatnapon kívül is vállaljuk a díjtáblázatban
megállapított díjért.

A rugalmas és gyors ügyintézés lebonyolításához mellékleteként letölthető a „Hulladékszállítási eseti megrendelő” formanyomtatványunkat, melyet megrendelés esetén a hulladekgazdalkodas@szova.hu e-mail címre kérjük megküldeni szíveskedjen.

Letölthető nyomtatványok:
Eseti megrendelő

Edény bérlés
 
Társaságunknál lehetőség van mind a kommunális mind a szelektív hulladék gyűjtése céljából gyűjtő edényzet bérlésére.
 
Bérelhető edény méretek szelektív hulladék gyűjtésére:
  • 770 liter
  • 1100 liter
 
Bérelhető edény méretek kommunális hulladék gyűjtésére:
  • 770 liter
  • 1100 liter
  • toló tetős 5m3
 
Bővebb információért és árakról érdeklődhet telefonon a 06-94/900-475  3 melléken. (hétfőtől-péntekig 9:00-12:00-ig) vagy a  hulladekgazdalkodas@szova.hu email címen.
 
Megrendelés esetén minden esetben írásos megrendelés szükséges, ehhez az alábbi formanyomtatványokat szíveskedjen alkalmazni.

Letölthető nyomtatványok:
Céges edénybérleti megrendelő
Egyéni vállalkozói edénybérleti megrendelő
Társasház edénybérleti megrendelő
 
Írásos megrendelését a hulladekgazdalkodas@szova.hu e-mail címre várjuk.
 
Tájékoztatás számlázással kapcsolatban:
Cégünknél lehetőség van elektronikus számla kiállítására, amennyiben Önöknél lehetőség van elektronikus számla befogadására a mellékelt formanyomtatványt valamennyi adattal kitöltve és cégszerűen aláírva szíveskedjen visszaküldeni részünkre.
 
A kitöltött nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére várjuk vissza:
 
E-mail cím:
titkarsag@szova.hu
hulladekgazdalkodas@szova.hu
 
Postai úton:
SZOVA Nonprofit Zrt., 9700 Szombathely, Boglárka utca 2.

E-számla (cégek, intézmények részére)

Tisztelt Ügyfelünk!

 
Tájékoztatjuk, hogy cégünknél lehetőség van elektronikus számla kiállítására, amennyiben Önöknél lehetőség van elektronikus számla befogadására a mellékelt formanyomtatványt valamennyi adattal kitöltve és cégszerűen aláírva szíveskedjen visszaküldeni részünkre.
 
A kitöltött nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére várjuk vissza:
 
E-mail cím:
titkarsag@szova.hu
hulladekgazdalkodas@szova.hu
 
Postai úton:
SZOVA Nonprofit Zrt., 9700 Szombathely, Boglárka utca 2.


Továbbá tájékoztatjuk lakossági ügyfeleinket, hogy E – számlával kapcsolatban bővebb információért keressék fel a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. honlapját:  E-számla/Díjnet rendszer részletesen.

Tájékoztatás a nem szabvány hulladékgyűjtő edényekkel kapcsolatos tudnivalókról

Az elmúlt időszakban lakossági bejelentések érkeztek, melyek a hulladékgyűjtő edények ürítése során bekövetkezett sérülésekre, törésekre vonatkoztak és mely esetek kivizsgálása során megállapításra került, hogy az ürítésre kihelyezett hulladékgyűjtő edény nem felelt meg a gépi ürítésre alkalmas hulladékgyűjtő edényekről szóló, hatályban lévő MSZ EN 840-1:2013 és MSZ EN 840-1:2020 szabványoknak. Amely gyűjtőedények nem rendelkeznek ezen azonosítók egyikével sem, azok nem alkalmasak a hulladékgyűjtő edény hulladékgyűjtő gépjármű által történő ürítésére.



Mivel a lakosság magas számban rendelkezik szabványnak nem megfelelő gyűjtőedénnyel, így a SZOVA NZrt. 2021. 11. 26-án lakossági tájékoztatót tett közzé a honlapján a hulladékgyűjtő edényekkel kapcsolatos problémákról, mely tájékoztató teljeskörű információt adott a gépi ürítésre alkalmas szabványos gyűjtőedények használatának szükségességéről, az ennek elmulasztásával járó kockázatokról, az edényzet sérülésének lehetőségéről és arról, hogy a nem szabvány vagy elhasználódott gyűjtőedényben keletkező sérülések esetén a közszolgáltató felelősséget nem vállal, kárt nem térít meg.

Minden (lakos vagy gépkocsivezető által) bejelentett edényzet sérülés esetében munkatársaink kivizsgálják az esetet, és a kivizsgálás eredményéről tájékoztatják a bejelentőt. Amennyiben szabványedény sérülése Társaságunk hibájából történik (nem az edény természetes elhasználódásából), azt megjavítjuk, vagy szükség esetén cseréljük.

Az előírt szabványnak nem megfelelő, illetve elhasználódott, elöregedett edények használatából eredő sérülések, károk közszolgáltató általi megtérítése azonban a szolgáltatótól nem várható el.

Az ürítés során megsérült, tudomásunkra jutott nem szabványos edények halaszthatatlanná vált – érintett ingatlanhasználó általi – lecseréléséig (a következő ürítési napig) a SZOVA NZrt. zsákot biztosít a kommunális hulladék gyűjtésének zavartalan biztosítására.

2022. szeptember 27-től az érintett lakosság közvetlen és folyamatos tájékoztatása mellett a lakosság szélesebb körben való megszólításaként a közösségi médiában, a www.szova.hu, a www.szomhull.hu, a www.nyugat.hu, valamint a Vas Népe online és a Savaria Fórum internetes és papír alapú kiadványaiban tájékoztatás jelent meg a fontos tudnivalókról, hogy az érintett lakosok eleget tehessenek a közszolgáltatás résztvevőiként rájuk is vonatkozó előírásoknak.

 

 

Panaszkezelés

Ügyfeleink észrevételeiket és panaszukat megtehetik Társaságunk felé:

- személyesen a 9700 Szombathely, Kőszegi u. 13. szám alatt lévő ügyfélszolgálati irodánkban,
- telefonon a +36/94/900-475-ös telefonszámon,
- elektronikusan az hulladekgazdalkodas@szova.hu e-mail címen
- és a 9700 Szombathely, Boglárka u. 2. postacímre küldött levélben.

Számlázással kapcsolatos ügyek országos központi elérhetőségei

A területi szolgáltató az ügyfél panaszát köteles megvizsgálni, és lehetőség szerint azonnal tájékoztatást adni. Amennyiben a panasz nem orvosolható azonnal vagy az ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel a területi szolgáltató, amelynek egy példányát az ügyfél részére átadja. A területi szolgáltató az állásfoglalásáról, intézkedéseiről és annak indoklásáról írásos tájékoztatást ad az ügyfélnek legkésőbb a panasz beérkezését követő 15 napon belül.

Ügyfélszolgáltunkon dolgozó kollégánk készséggel áll az ügyfelek rendelkezésére.

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. Panaszkezelési szabályzata (Hatályos 2025.04.01-től)

Az ügyfél továbbá panaszával az alábbi hatóságokhoz és testületekhez fordulhat:

 

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a közszolgáltatásokkal kapcsolatos kérelmek (hatósághoz, testülethez) benyújtása esetében a fogyasztó köteles panaszával – a hatósági eljárást megelőzően – igazolható módon a területi szolgáltatóhoz fordulni!

Fogyasztói jogvita rendezése érdekében a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye alapján az alábbi Békéltető Testületekhez fordulhat:

Vas Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
http://vasibekelteto.hu/
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefon: +36/94/312-356; +36/94/506-645 Fax szám: +36/94/316-936
E-mail:
pergel.bea@vmkik.hu

Vas Vármegyei Kormányhivatal Szombathelyi Járási Hivatal - Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály / Fogyasztóvédelmi Osztály

http://jarasinfo.gov.hu/
Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi M. u. 7.
Telefon: +36/94/505-220 Fax: +36 94 506 984
E-mail:
fogyasztovedelem@vas.gov.hu


Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek:

Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

http://www.ofe.hu

Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Vas Megyei és Szombathelyi Városi Szervezete
Címe: Szombathely, Ady tér 5. II/206. hétfő, csütörtök 9-12 óra között
Telefon: +36/94/342-035
Mobil: +36/30/394-1681

Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége
http://www.feosz.hu